Fietsexport Accelerator Program
Overweeg of is je organisatie internationaal actief? En wil je verdere groei op (nieuwe) buitenlandse markten realiseren? Meld je dan nu aan voor het Fietsexport Accelerator Program.
Overweeg of is je organisatie internationaal actief? En wil je verdere groei op (nieuwe) buitenlandse markten realiseren? Meld je dan nu aan voor het Fietsexport Accelerator Program.
Dit programma, georganiseerd door de ROM Utrecht Region en ondersteund door de Dutch Cycling Embassy, helpt om gestructureerd toe te werken naar een positieve internationale handelsrelatie. Onderzoek nieuwe en specifieke, bijvoorbeeld Duitse, buitenlandse markten. Ontdek potentiële klanten en hoe hen het beste te benaderen. Groei vervolgens van incidentele internationale kansen naar een structurele omzet uit het buitenland. De volgende editie -speciaal gericht op de fietsensector- begint in september 2024. Samen met andere ondernemers doorloop je 6 groepssessies. Iedere week werk je zelfstandig aan praktijkopdrachten ter voorbereiding en afronding van deze sessies. Door regelmatig met elkaar de voortgang te delen en elkaar te voorzien van feedback, leer je van elkaars uitdagingen en successen.
Samen met andere ondernemers doorloop je 6 groepssessies. Iedere week werk je zelfstandig aan praktijkopdrachten ter voorbereiding en afronding van deze sessies. Door regelmatig met elkaar de voortgang te delen en elkaar te voorzien van feedback, leer je van elkaars uitdagingen en successen.
Verspreid over een periode van 9 weken vinden er 6 groepssessies plaats over specifieke onderwerpen waaronder: bepalen marktpotentie buitenlandse markt, Decision Making Unit (DMU), klantprobleem en meer. Daarnaast voer je ter voorbereiding en ter afronding van iedere module praktijkopdrachten uit. De groepsbijeenkomsten zijn verdeeld over de volgende ochtenden:
Module 1 | Donderdag 5 september | 09.30 – 12.30 uur |
Module 2 | Donderdag 12 september | 09.30 – 12.30 uur |
Module 3 | Donderdag 19 september | 09.30 – 12.30 uur |
Module 4 | Donderdag 26 september | 09.30 – 12.30 uur |
Module 5 | Donderdag 10 oktober | 09.30 – 12.30 uur |
Module 6 | Donderdag 17 oktober | 09.30 – 12.30 uur |
Om het programma effectief te doorlopen maak je gebruik van Microsoft Teams. Je krijgt daar een uitnodiging voor zodra je deelname is bevestigd. In deze omgeving vinden de digitale sessies plaats en staan de praktijkopdrachten welke je uit moet voeren ter voorbereiding. De start en afronding van het programma zullen fysiek plaatsvinden.
Meld je aan via onderstaand formulier!
Heb je vragen? Of wil je meer weten? Neem dan contact op met Bas Akkers, Business advisor Trade, via B.Akkers@romutrechtregion.nl.