Fietsexport Accelerator Program

Overweeg of is je organisatie internationaal actief? En wil je verdere groei op (nieuwe) buitenlandse markten realiseren? Meld je dan nu aan voor het Fietsexport Accelerator Program.

5 september 2024 - 17 oktober 2024 Euclideslaan 1, Utrecht Aanmelden

Dit programma, georganiseerd door de ROM Utrecht Region en ondersteund door de Dutch Cycling Embassy, helpt om gestructureerd toe te werken naar een positieve internationale handelsrelatie. Onderzoek nieuwe en specifieke, bijvoorbeeld Duitse, buitenlandse markten. Ontdek potentiële klanten en hoe hen het beste te benaderen. Groei vervolgens van incidentele internationale kansen naar een structurele omzet uit het buitenland. De volgende editie -speciaal gericht op de fietsensector- begint in september 2024. Samen met andere ondernemers doorloop je 6 groepssessies. Iedere week werk je zelfstandig aan praktijkopdrachten ter voorbereiding en afronding van deze sessies. Door regelmatig met elkaar de voortgang te delen en elkaar te voorzien van feedback, leer je van elkaars uitdagingen en successen.

Voor wie

Samen met andere ondernemers doorloop je 6 groepssessies. Iedere week werk je zelfstandig aan praktijkopdrachten ter voorbereiding en afronding van deze sessies. Door regelmatig met elkaar de voortgang te delen en elkaar te voorzien van feedback, leer je van elkaars uitdagingen en successen.

Wat gaan we doen?

Verspreid over een periode van 9 weken vinden er 6 groepssessies plaats over specifieke onderwerpen waaronder: bepalen marktpotentie buitenlandse markt, Decision Making Unit (DMU), klantprobleem en meer. Daarnaast voer je ter voorbereiding en ter afronding van iedere module praktijkopdrachten uit. De groepsbijeenkomsten zijn verdeeld over de volgende ochtenden:

Module 1 Donderdag 5 september 09.30 – 12.30 uur
Module 2 Donderdag 12 september 09.30 – 12.30 uur
Module 3 Donderdag 19 september 09.30 – 12.30 uur
Module 4 Donderdag 26 september 09.30 – 12.30 uur
Module 5 Donderdag 10 oktober 09.30 – 12.30 uur
Module 6 Donderdag 17 oktober 09.30 – 12.30 uur

Goed om te weten

Om het programma effectief te doorlopen maak je gebruik van Microsoft Teams. Je krijgt daar een uitnodiging voor zodra je deelname is bevestigd. In deze omgeving vinden de digitale sessies plaats en staan de praktijkopdrachten welke je uit moet voeren ter voorbereiding. De start en afronding van het programma zullen fysiek plaatsvinden.

  • De deelnemersgroep wordt beperkt tot 8 bedrijven om zoveel mogelijk interactie mogelijk te maken. Na aanmelding volgt een intakegesprek.
  • Deelnamekosten zijn € 500,- exclusief BTW per bedrijf. Hierbij gaan wij er van uit dat er individueel een Subsidie SIB Kennis en vaardigheden van de RVO wordt aangevraagd. Mocht deze niet gehonoreerd worden, dan dragen wij dit bedrag bij. De eigen bijdrage blijft gegarandeerd max. 500,- per bedrijf.
  • Voertaal is Nederlands
  • Per bedrijf mogen er max 2 personen deelnemen
  • Elke module dient er min 1 persoon aanwezig te zijn van het deelnemende bedrijf
  • De fysieke bijeenkomsten vinden plaats bij ROM Utrecht Region in Utrecht.

Aanmelden

Meld je aan via onderstaand formulier!

Meer weten?

Heb je vragen? Of wil je meer weten? Neem dan contact op met Bas Akkers, Business advisor Trade, via B.Akkers@romutrechtregion.nl.

Mis geen ondernemersnieuws uit de regio Utrecht!